Kassel tur 2015

Det starter ikke så bra, her ligger traileren og stenger veien ves Sira.

Da var vi klare for fergetur.

Da var vi på vei.

Da venter gutta på mat.

Da var det bare å vente.

Inne på utstillingen.

En av vinnerfuglene.

Benny, Kenneth og Johnny

En av Geirs favoritter

Her er det mutasjoner av Dompap

Premiebordet til kanariene.

Pelikaner kan man og se utstilt her.

litt moro må man ha.

Fordøyer dagens inntrykk.

Julestemning.

Man må alltid ut i fuglehuset til Benny for å se.

En av Benny sin flotte fugler.

Her har satt kursen mot Norge.

Bare 3 timer til jeg er hjemme.

Kassel tur 2015

Den 21.11.2015 og 22.11.2015 var det igjen klart for AZ-Bundesshau i Kassel. Vi hadde i år som ifjor alliert oss ned vår gode venn Benny Nielsen om en tur til AZ-Bundeshau i Kassel i år også (Vi dvs meg selv og Geir Hovland). Da vi i år ikke skulle være med på bedømmelsen reiser vi ikke ned til Kassel før på fredag. Turen startet flott med et flott besøk hos Geir for å plukke han opp før turen gikk videre til Kristiansand der vi skulle reise med fergen kl 16:30. Stemningen var på topp til vi kom til Sira der det vat total stopp i trafikken, her vart vi da sittende i over 2 timer før vi kom oss videre (det var en trailer som hadde veltet). dette medførte av vi ikke nåde fergen. KRISE hva gjør vi nå, etter en telefon ned til Benny fikk vi avtalt at de ventet til vi kom neste dag, da var det bare å ringe Color Line og prøve å få booket om til neste morgen. Det gikk heldigvis bra, en stor takk til Color Line for god service. Da var det bare å finne et hotel rom noe som også gikk bra. Dagen etter gikk det greit ned til Benny der han og siste mann i reisefølget Kenneth Jensen ventet på oss, etter litt mat startet vi på den lange turen til Kassel. men vi var ikke kommet så veldig lang før trafikken stoppet her også, her var det en trafikkulykke ved Kolding som hindret oss, heldigvis ikke så lang venting men det nok 40 min før det løyste seg opp. Turen gikk deretter bra og vi var framme på hotelet ca kl 21:30. Etter å ha skjekket inn fikk vi i oss noe mat før det vart en tidlig kveld, det hadde tross alt vært en lang dag. Neste dag var det tidlig opp før vi reiste på utstillingen og her var det som vanlig kø. Men vi kom oss da inn og vi vart som vanlig ikke skuffet, her var det fugler i bøtter og spann. Men det var undulatene som vi var mest intresert i. Her var R.Schindelmeister som van, men jeg må seie det var høy kvalitet på fuglene så her har vi i Norge mye å hente. Traff også gamle kjente både fra Danmark, Sverige og England noe som alltid er kjekt. Ellers fikk man jo handlet det meste her (det er en stor handelsmesse der man kan få kjøpt det meste til fugler). Ellers finner man jo det meste av fugler utstillet, alt fra de minste finker til de største papegøyer og man finner både ørner, pelikaner og fasaner. ja det man ikke finner utstilt her skal man lete lenge etter. Etter en lang dag på utstillingen gikk turen tilbake til hotellet der vi fikk i oss noe god mat før vi tok noen øl på rommet for å fordøye dagens inntrykk, og det var mye å fordøye. Tidlig neste morgen gikk turen tilbake til benny der vi skulle overnatte til neste morgen På veien nordover ble vi møte av snøvær, ja det var rene julestemming sør i Danmark. Vi måtte tidlig opp neste morgen for å nå fergen som skulle gå kl 09:00, vi ta Fjor Line hjemm da Color Line ikke hadde noen tur før på kvelden, og som om det ikke var med de trafikkulykkene vi hadde opplevd på turen vart vi igjenn hindret av en trafikkulykke. På veien opp mot Hirshals var det stopp og denne gang var vi heldige vi nåtte fergen med 5-min. Lettelsen var stor og resten av turen gikk greit, var hjemme ved 01:00 tiden natt til tirsdag. Men for en tur det hadde vært, lever lenge på dette. En STOR TAKK til Benny Nielsen som organiserte alt🙂🙂🙂🙂

Nyeste kommentarer

04.03 | 20:34

Hei!
Ta kontakt med Hans Jørgen Mathisen som er formann i Norsk Undulat Klubb han bor i Fredrikstad og han kan helt sikkert hjelpe deg.
Mvh
Kjell Steinar

04.03 | 06:02

hei din side er flott... jeg ønsker meg utstill.undulat 5uker gutt normal-grønn.kan du hjelpe meg. jeg bor i SKI og kan hente i hele Østlands-området mvh

27.12 | 12:55

Hej Tor

Har du Antrasit du vil sælge?