Kassel tur 2014

Da var vi gang på den lange reisen ned til Kassel.

Atter en gang står jeg her å venter på fergen.

Venter på få kjøre om bord i Superspeed og forventningene stiger.

Da var vi gang. Avreise fra Benny.

Det går fort nedover autobanen i Tyskland.

Noen pauser må vi også ha.

Her er gjengen samlet unntatt Geir som tok bilde.

Jeg må si Bjarne fant et flott hotell eller rettere sagt var den delen hvor vi bodde kalt motell men det var ingenting å si på standarden.

Her skjekker vi inn på motellet.

Nå har vi skjekket inn, funnet rommet vårt og vi samles alle på rommet til Benny for å ta en god øl etter en lang tur-

Så var vi klar for en god middag der vi riktig koste oss.

Neste morgen var det tidlig opp da vi skulle være med som hjelpere under bedømmelsen, Messehallene låg ikke mer en 15min, gange fra hotellet slik at vi ruslet bort. En riktig fin morgen tur med andre ord.

Her var mange fugler som skulle bedømmes og der var 7 dommere i gang og dømte samtidig og dette forgikk i reolene, dette er jo et system som vi ikke er vant med og virket som det totale kaos. hver dommer hadde da også 6-7 medhjelpere. Men med så mange fugler må det nok gjøres på denne måten

Her er en av dommerene i gang med dømmingen.

Her er det Benny og Geir som hjelper til.

Det må sies at det var enn fantastisk service, mineralvann, kaffe og rundstykker vart servert under hele bedømmelsen.

Her er og en av dommerene i gang med bedømming.

Erik og Benny

Må jo ha et blide av meg selv også.

Her er noen av medhjelperne,

Etter bedømmelsen fikk alle gratis pølser og så mye øl, mineralvann og kaffe de orket og jeg må si att det smakte med en øl.

Vinnern vart en nydelige han fra Ralf Jenne og det som en stund for meg virket som det totale kaos ente opp med en velfortjent vinner.

Her ser Geir meget betenkt ut. Lurer på hva han tenker på.

Så var det bare å rusle tilbake til hotellet og slappe av litt før vi skal ut å spise middag med våre danske og tyske venner.

Da var det middag i lag med våre tyske venner. en riktig koselig kveld med utlodning og masse koselig prat. kvelden vart ikke så sein da vi skulle tidlig opp neste morgen også for å komme oss ned på utstillingen.

En av mange fordeler man fikk fordi man hadde vært medhjelper var att vi slapp å stå i kø for å komme inn vi hadde med andre ord fri adgang.

Da var det bare å komme seg inn på utstillingen og kose seg.

Her studeres det.

En flott gruppe med spangle.

Her er Benny og Lars i ivrig diskusjon-

Det er alltid mye å få kjøp her på utstillingen da de store produsentene er repensentert.

Benny på vei inn med trallen vi fikk lån når vi handlet.

Jeg måtte som vanlig rundt å se på dei andre fuglene. Her fra sebrafinkene,

Her et bilde fra parakittene.

Her en sebrafink.

Det er ikke bare tropiske fugler som blir stilt ut. Her en Hvithodet ørn.

En oversikt over en del av hallene.

Men det var undulater vi skulle se på og her en vaker Spangle.

Kenneth som har litt moro i heisen.

Da var eventyret over for denne gang og vi setter kursen mot Danmark.

Geir er glad at han endelig er i Danmark.

Da var vi kommet til Benny der vi må ta en titt på fuglene til Benny.

Har er alle opptatt av å sjekke sine mobil telefoner.

Endelig har vi kommet oss til Kristiansand etter noen begivenhetsrike dager. Kun 7-8 timers kjøring før jeg er hjemme.

Det er ikke hver dag man er avbildet i det anerkjente tyske bladet Wellensittich Welt

Kassel tur 2014

Etter at det i år heller ikke så ut til å bli en tur til AZ Bundesschau Kassel tok undertegnede kontakt med våre danske venner ved Benny Nielsen om dei skulle ned til Kassel og om vi dvs. undertegnede og Geir Hovland kunne henge oss på, svaret vi fikk var positivt. Vi skulle til og med få være med på bedømmelsen fredag så vi gled oss en som små unger. Onsdag 19.11 kl07.00 startet jeg hjemmefra for å hente opp Geir i Egersund før turen gikk videre til Kristiansand det tok fergen over til Danmark der vi skulle overnatte hos Benny Nielsen i Hvalpsund. Kl21.300 ankom vi Benny trøtte og slitne, men som vanlig vart vi godt mottatt med god mat og drikke før turen gikk ut i fuglehus for en god fugleprat. Neste morgen den 20.11 gikk turen til Kassel, på veien skulle vi plukke opp Benny Bo Larsen i Viborg. Resten av gjengen dvs Bjarne Christiansen, Erik Olesen, Kenneth Jensen og Lars Voss møte vi på veien nedover slik at vi vart totalt 8 stk. Vi ankom Kassel på ettermiddagen etter en koselig tur nedover på autobanen, Bjarne hadde ordnet med hotell og vi ble virkelig positivt overrasket til den prisen var det rene luksusen. Vi fikk sjekket inn og fant rommene våre før vi alle møtes på rommet til Benny for å ta en øl før vi fikk oss en god middag. Etter middagen vart det noen øl til før vi gikk til sengs tidlig for å være klar til neste dags bedømmelse der vi skulle være medhjelpere vi skulle være der kl08.00. Etter en god frokost morgenen 21.11 ruslet vi bort til utstillingen som var bare 15 min. unna hotellet. Bedømmelsen var noe helt annet enn hva vi var vane med, det virket som det totale kaos men gud så spennende det var og vi var vel enige om att den beste fuglen som vant. Man fikk også sett bedre på fuglene når vi var med. En fantastisk opplevelse som jeg sent kommer til å glemme. Etter utstillingen gikk vi til bake til hotellet for å slappe av litt før vi var inventert på middag i lag med de tyske utstillere og dommere. Det vart en skikkelig koselig kveld der vi virkelig koste oss. Neste morgenen 22.11 åpnet utstillingen kl09.00 og vi var så heldige at vi slapp å stå i kø for å komme inn. I og med at vi hadde vært med som medhjelpere på utstillingen slapp vi og inn på utstillingen gratis. Det er alltid moro å gå rundt på utstillingen og se ikke bare på undulatene men og alle de andre fuglene og messen med utstyr og for. Vi fikk vel alle  handlet det vi var ute etter og sett det vi ville se. På kvelden spiste vi en god buffe på hotellet før vi pratet litt før vi tok en tidlig kveld, vi hadde en lang tur foran oss neste dag. Tidlig neste morgen 23.11 gikk turen tilbake til Danmark og Hvalpsund der vi skulle overnatte hos Benny. På veien var innom ved tyske grensen  og fikk handlet noe godterier. Som vanlig ventet Bente på oss med en god middag og etter middagen bar det ut i fuglehuset for åen god prat. Neste morgen 24.11 satte vi kursen hjemover mot Norge. Etter en tur innom Egersund for å sette Geir av satt jeg kursen hjemover til Sauda der jeg var hjemme kl22.30. Jeg vil gjerne TAKKE våre gode danske venner som organiserte dette. TUSEN TAKK FOR EN FANTASTISK TUR håper att vi kan gjenta den til neste år. 😀

Nyeste kommentarer

04.03 | 20:34

Hei!
Ta kontakt med Hans Jørgen Mathisen som er formann i Norsk Undulat Klubb han bor i Fredrikstad og han kan helt sikkert hjelpe deg.
Mvh
Kjell Steinar

04.03 | 06:02

hei din side er flott... jeg ønsker meg utstill.undulat 5uker gutt normal-grønn.kan du hjelpe meg. jeg bor i SKI og kan hente i hele Østlands-området mvh

27.12 | 12:55

Hej Tor

Har du Antrasit du vil sælge?