Jo Mannes 2015

Turen starter med snø.

Da seiler vi fra Kristiansand.

Her gjelder det å stue bilen skikkligt.

Avreise fra Hvalpsund tildlig på morgenen.

Vi opplevde til og med snøvær på veien nedover Tyskland.

Klar for avgang på morgenen Langfredag.

Blir alltid like imponert over porten til Jo.

Som alltid starter besøket hos Jo med en kaffekopp og prating før vi går ut i fuglehuset.

Er som alltid imponert over koiene til Jo.

Her forteller og forklare Jo, her gjelder å følge godt med da man ikke er så stø i tysk.

Jo har tydeligvis mer å fortelle.

Her er gjengen sammen med Jo, fra venstre Kjell Steinar Andersen, Benny Nielsen, Geir Hovland, Jo Mannea og Britta Kristensen

Det er størrelse på fuglehuset til Jo.

Her sitter det mye gode fugler.

Da var det klart for mat.

JO Mannes 2015

Påsken 2015 var det på nytt klart for en tur til Jo Mannes kanskje vendens mest anerkjente undulatoppdretter. Turen starter med snøvær i Sauda men det blir snart snøfrie veier og turen går fort ned til Egersund der jeg plukker opp Geir Hovland før vi setter kursen mot Kristansand der vi tar fergen over til Hirshals. Turen derfra går videre nedover til Benny Nielsen der vi ankommer ved 22:00 tiden. Tidlig neste morgen startet vi dvs. undertegnede, Geir Hovland, Britta Kristensen og Benny Nielsen turen nedover Tyskland der vi skal overnatte på et koselig Gasthof ca. 1 times kjøring fra Freiburg.  Turen nedover Tyskland vart både lang og frusterende med mye køkjøring pga veiarbeid ( i Tyskland feire dei ikke Sjærtorsdag), snøvær og påskeutfart. Men kom oss da fram og fekk oss en godt middag og noen øl før vi tok kveld fulle av sittrende spenning. Neste morgen var vi alle tidlig oppe for spenningen var stor, men det vart noen timer å slå hel for vi skulle ikke være hos Jo før kl 12:00. Vi var alle meget spente da vi kom fram til Jo og det viste seg at Jo ikke var i så god form han hadde fått Boreliavirus noe som hadde medført blodforgifting i føtene. Noe som ikke hindret han i å ta imot oss og han var i same gode humøret som før. Han hadde og hatt brann i huset sitt og når det da viste seg at det var noe tull med hans forsikring vart det en dyr affære. Men som sagt på tross av alle problem var Jo den same og med godt humør. Vi ble som vanlig byd på velkomst kaffe før vi gikk ut i fuglehuset og vi kunne rask konstatere att det ikke var noe galt med kvaliteten på fuglene. Ja det er utroligt på tross av problemene med brann og dårlig helse var det ingenting å si på fugleholdet her var det unger eller egg i nesten alle kassene og her er mange par i hekk! Det var og mye å se i volierene, det var og mye bra til salgs så her er det bare lommeboken som er et hinder. Jo tok seg som vanlig god tid til å forklare og fortelle og timene gikk fort men før vi fekk reise var det som vanlig middag. Erlinda vartet som vanlig opp med en god middag som denne gang bestod av en god grønnsaksuppe (dette var Langfredag og da spiser ikke katoliker kjøtt og Jo og Erlinda er katoliker). Det vart en god prat rundt bordet før turen igjen gikk ut i fuglehuset og der vi fekk satt fekk satt  fuglene i kasserene før turen gikk tilbake til Pospisil`s Gasthof. Her vart det en god Weisbeer og god diskusjon om hva vi hadde oppleve før vi fant sengene. Neste dag skulle vi innom Werner Kuhn og Siegbert Oestringer før vi setter kursen mot Danmark så det blir nok en lang og spennende dag i morgen også.

Nyeste kommentarer

04.03 | 20:34

Hei!
Ta kontakt med Hans Jørgen Mathisen som er formann i Norsk Undulat Klubb han bor i Fredrikstad og han kan helt sikkert hjelpe deg.
Mvh
Kjell Steinar

04.03 | 06:02

hei din side er flott... jeg ønsker meg utstill.undulat 5uker gutt normal-grønn.kan du hjelpe meg. jeg bor i SKI og kan hente i hele Østlands-området mvh

27.12 | 12:55

Hej Tor

Har du Antrasit du vil sælge?